کابینت نئوکلاسیک + جدیدترین مدل‌ها

کابینت نئوکلاسیک + جدیدترین مدل‌ها

کابینت نئوکلاسیک:

مقدمه:

آشپزخانه قلب تپنده‌ی هر خانه ای است. بنابراین ضروری است که دکوراسیون داخلی آن به دقت طراحی شود مطابق با سلیقه  ساکنین باشد. طرح ها و مدل های آشپزخانه روز به روز در حال گسترش است.

کابینت سبک نئوکلاسیک:

کابینت نئوکلاسیک هم مانند سبک نئوکلاسیک در واقع ترکیبی از دو سبک کلاسیک و مدرن است و سبک این نوع از کابینت ها به قرن هجدهم و نوزدهم  در اروپا و کشورهای انگلستان و فرانسه برمیگردد و جزو جدیدترین مدلهای کابینت موجود در بازار است.

اگر شما به دنبال کابینتی هستید که نه زرق و برق کابینت های سبک کلاسیک را داشته باشد و نه به سادگی کابینت های مدرن باشد، سبک نئوکلاسیک بهترین انتخاب برای آشپزخانه شماست!

در کابینت های نئوکلاسیک ویژگی های هر دو سبک با یکدیگر ترکیب شده اند و حکاکی ها و کنده کاری ها نسبت به کابینت کلاسیک محدود تر است و از طرفی طرحهای روی کابینت به نسبت سبک مدرن پیجیده‌تر است.

 با گسترش تنوع در کابینت های آشپزخانه، سبک نئوکلاسیک به یکی از سبک های معروف تبدیل شده و طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر قصد خرید کابینتهای نئوکلاسیک را دارید، حتما پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید تا با مزایا و معایب و ویژگی‌های این سبک از کابینت ها آشنا شده تا بتوانید خرید آگاهانه‌ای را داشته باشید.

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک:

۱. کابینت های سبک نئوکلاسیک نه به اندازه سبک کلاسیک، پر زرق و برق هستند و نه به اندازه سبک مدرن ساده.

۲. همانند سبک کلاسیک، تقارن جزء جدایی‌ناپذیر در سبک نئوکلاسیک است.

۳. متریال معمول در این سبک، چوب طبیعی است. علاوه بر آن چوب ممبران نیز به دلیل قیمت مناسب تری که نسبت به چوب طبیعی دارد، پرکاربردتر است.

۴.  از ویژگی های بارز کلاسیک کلاسیک، درهای شیشه های آن است که نقش ویترین را بازی می‌کند و شما می توانید اشیای تزیینی خود را در درون آنها قرار دهید.

مزایای کابینت نئوکلاسیک:

۱.  در این سبک، حکاکی ها و کنده کاری نسبت به سبک کلاسیک محدودتر و طرح‌های آن نسبت به سبک مدرن ساده تر می باشد و جزئیات به شکل ظریفتری دیده می شود.

۲. کابینت نئوکلاسیک در رنگ های متفاوتی تولید می شود و به همین دلیل می‌تواند سلیقه های بسیاری را پوشش دهد. حتی شما می توانید مات و یا براق بودن کابینت را نیز انتخاب کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که رنگ سفید و طوسی از پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین رنگ ها در این سبک از کابینت ها هستند.

۳.  در کابینت های نئوکلاسیک معمولاً کابینت تا سقف ادامه پیدا می کنند و به همین دلیل جادارتر می باشند و فضای بیشتری را در اختیار صاحب خانه قرار می‌دهد.

۴.  قیمت کابینت های نئوکلاسیک به نسبت کابینت های کلاسیک ارزان تر است و تمیز کردن آن راحت تر می باشد.

۵.  کابینت نئوکلاسیک دارای تقارن و هماهنگی است و امکان ایجاد قاب به صورت فرو رفته و برجسته در آن وجود دارد.

معایب کابینت نئوکلاسیک:

۱. کابینت های نئوکلاسیک نسبت به رطوبت و اشیای تیز و برنده حساس هستند.

۲. به دلیل استفاده از رنگ های پلی اورتان در کابینت های نئوکلاسیک، ممکن است از رنگ های نامرغوب استفاده کنند که موجب شود رنگ کابینت کدر شده و یا لب پر شود.

نکات:

۱.  به این نکته توجه کنید که کابینت نئوکلاسیک مناسب آشپزخانه هایی با متراژ کم و یا متوسط است و مخصوص آشپزخانه های بزرگ نیست. پس اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید ولی آشپزخانه شما دارای متراژ محدود است، می توانید از کابینت های سبک نئوکلاسیک استفاده کنید.

۲.  طراحی دستگیره‌های کابینت نئوکلاسیک ساده هستند و اغلب به صورت خطی و یانقطه‌ای می باشند و جنس آن اکثرا استیل و یا سرامیک است.

۳.  به دلیل محدودیت ابزار زنی روی درب های کابینت نئوکلاسیک میتوان با ترکیب رنگ کابینت، فضای منحصر به فرد در آشپزخانه ایجاد کرد.

۴.  در انتخاب رنگ برای کابینت نئوکلاسیک دقت کنید تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد و مرغوب باشد تا کابینت شما کدر و یا لب تر نشود.

چه رنگ هایی برای کابینت نئوکلاسیک مناسب تر هستند؟

همانگونه که ذکر شد، به دلیل استفاده از رنگ پلی اورتان در کابینت های نئوکلاسیک، تنوع رنگ در آنها زیاد است و شما می توانید مطابق با سلیقه خودتان رنگ های مناسب با سبک آشپزخانه تان را انتخاب کنید.

انواع کابینت نئوکلاسیک:

کابینت با رنگ پلی اورتان :

 بدنه این نوع از کابینت ها از جنس ام دی اف (MDF) خام است. سطح خارجی کابینت ها از رنگ پوششی مانند رنگ پلی اورتان یا پلی استایرن استفاده میشود و بر روی درب کابینت ها با استفاده از دستگاه CNC حکاکی میشود. این نوع از کابینت ها دارای قیمت مقرون به صرفه تری هستند.

کابینت نئوکلاسیک به سبک  انزو:

بدنه این نوع از کابینت ها نیز از ام دی اف ساخته شده و روکش آن پرس می شود. برای همین از ام دی اف با قطر ۲۵ میلیمتر به بالا استفاده می شود. در این نوع از کابینت ها اکثراً از رنگ های روشن و براق استفاده می کنند که موجب می شود فضای آشپزخانه شما بزرگتر دیده شود.

کابینت نئوکلاسیک با سبک پست مدرن :

جنس مغزی کابینت از ام دی اف (MDF) با قطر ۱۶ میلیمتر است. روکش کابینت پست مدرن در درجه اول روکش وکیوم است. در این نوع از  کابینت‌ها برخلاف کابینت انزو هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ نداریم و می توانیم مطابق با سلیقه خودمان رنگ کابینت را انتخاب کنیم.

تفاوت کابینت ممبران و نئوکلاسیک :

۱. قیمت کابینت ممبران نسبت به کابینت نئوکلاسیک مناسب تر است.

۲.  کابینت ممبران دارای حکاکی زیاد است ولی حکاکی ها در کابینت نئوکلاسیک ساده تر و مینیمال تر است.

۳.  نگهداری و تمیز کاری کابینت ممبران دشوارتر می باشد.

۴.  کابینت ممبران مناسب آشپزخانه های بزرگ است ولی کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه های کوچک تر مناسب است.

Table of Contents

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts: